Opt-In Autoresponder dari Malaysia - Popups

Bismillah,

emelmatik opt-in tepi

Jika kita nak lebih berjaya dalam bisnes online ni atau dalam erti kata lain dalam pemasaran perniagaan internet ini kita perlu ada satu alat yang dipanggil autoresponder. Autoresponder ni pula ada dua. Samada yang berbayar atau pun yang percuma. Yang percuma saya memang cadangkan kepada newbie atau orang yang baru nak belajar dalam pemasaran bisnes online. Tetapi kita tak dapat pakai berterusan untuk yang percuma ini kerana kebiasaannya ia sangat limited dan ada juga yang penuh dengan iklan-iklan kepada subscriber kita. 

Saya gunakan sebuah autoresponder dari Malaysia. Saya tak risau jika menghadapi masalah teknikal atau bahasa kerana saya boleh menghubungi terus pemilik autoresponder ini dengan mudah. Itu adalah sebab kedua sebenarnya.. hehe..

Masalah saya yang pertama adalah masalah yang datang dari diri saya sendiri iaitu saya sering lupa untuk memperbaharui pembayaran saya setiap bulan untuk caj perkhidmatan/langganan menggunakan autoresponder lain. Alhamdulillah, saya berjumpa dengan autoresponder dari Malaysia ni kerana apa? Kerana ia murah, pembayaran sekali seumur hidup dan tanpa caj bulanan!

Tapi dalam banyak-banyak yang best tu, ada satu yang kurang best iaitu ia tidak menyediakan opt-in yang biasa kita lihat di web atau blog lain kerana ia bersifat statik. Jadi atas inisiatif saya, saya reka sendiri opt-in yang popups atau muncul bawah ke atas mengikut skrol pembaca blog atau website kita.

Untuk melanggan atau mungkin anda yang belum pernah mencuba autoresponder ni ingin mencubanya atau anda mahu mencuba secara PERCUMA dulu ke, anda boleh klik DI SINI.

Sekarang ni hadiah buat anda yang mengunjungi weblog saya ni. Opt-in saya ni saya dah test di blog tips perniagaan saya di www.hairizal.com seperti imej di atas. Opt-in ini akan bergerak 'memujuk' pembaca blog anda agar subscribe. Tiada yang saya akan sorokkan dari anda. Ikhlas dari saya untuk membantu. Saya tidak akan caj apa-apa atas hasil usaha saya untuk opt-in ni. Itu pun jika anda berminat-la...

Apa yang best berkenaan opt-in ni..
  • Tiada paksaan bagi pembaca blog anda masa menunggu lama nak baca..
  • Tiada paksaan untuk 'Subscribe' (huhu..)
  • Ia akan berada di sebelah paling tepi sebelah kanan. Bermakna ia tidak kacau pembacaan pembaca blog/web kita.
  • Tiada paksaan untuk tutup Opt-In sebab ia tidaklah mengacau ruang.
  • Punyai butang 'Close'
  • Bentuk yang simple tetapi menarik
  • Akan mengikut skrol (cara memujuk yang halus untuk 'Subscribe')
Anda boleh Copy and Paste kod atau skrip di bawah...

<style type='text/css'>
    #jrekaemelpop {
    position:fixed !important;
    position:absolute;
    top:35%;
    right:0%;
    margin:0px 0px 0px -182px;
    width:200px;
    height:auto;
    padding:16px;
    background:#FEFEFE;font:normal Dosis, Georgia, Serif;
    color:#111;
    border:2px solid #333;
    -webkit-box-shadow:0px 1px 2px rgba(0,0,0,0.4);
    -moz-box-shadow:0px 1px 2px rgba(0,0,0,0.4);
    box-shadow:0px 1px 2px rgba(0,0,0,0.4);
    -webkit-border-radius:10px;
    -moz-border-radius:10px;
    border-radius:10px;
    }
    #jrekaemelpop a.bsclose {
    position:absolute;
    top:-10px;
    right:-10px;
    background:#fff;
    font:bold 16px Arial, Sans-Serif;
    text-decoration:none;
    line-height:22px;
    width:22px;
    text-align:center;
    color:#000000;
    border:2px solid #333;
    -webkit-box-shadow:0px 1px 2px rgba(0,0,0,0.4);
    -moz-box-shadow:0px 1px 2px rgba(0,0,0,0.4);
    box-shadow:0px 1px 2px rgba(0,0,0,0.4);
    -webkit-border-radius:22px;
    -moz-border-radius:22px;
    border-radius:25px;
    cursor:pointer;
    }
    </style>
     <script type="text/javascript" src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.4.1/jquery.min.js"></script>
    <script type='text/javascript'>
    $(window).bind("load", function() {
    // Animate Top
    $('#jrekaemelpop').animate({top:"100px"}, 1000);
    // Widget by www.j-reka.com
    $('a.bsclose').click(function() {
    $(this).parent().fadeOut();
    return false;
    });
    });
    </script>
    <div id='jrekaemelpop'>
    <!-- Widget by www.j-reka.com Start -->
    <center>
<b><a class="jreka"><br />
Anda akan dapat :<br />
<br />
Info Bisnes <b><span style="color: red;">PERCUMA</span></b><br />
Nasihat Bisnes <b><span style="color: red;">PERCUMA</span></b><br />
Peluang Jana Pendapatan<br />
Diskaun Tak Dijangka<br />
<br />
<b>Subscribe sekarang!</b><br />
<br /></a></b></center>
<center>
(Ruangan ini letak kod form anda)
<!-- Widget by www.j-reka.com End -->
    <a class='bsclose' href='#'>×</a>
 
    </div>
Bagi pengguna blogger blog atau blogspot boleh ke...

Layout > Di bahagian sidebar, klik Add a Gadget > dan klik Add HTML/Javascript kemudian paste atau masukkan kod di atas dan Save. Lebih elok jika meletakkan Add a Gadget (Tambah alat) ini disebelah bawah sekali.

Anda boleh ubah teks berwarna biru dengan teks anda dan masuk atau gantikan kod form anda dalam ruangan yang saya warnakan merah tersebut di atas.

Ok, semoga bermanfaat untuk semua...

Adios...



Nama saya Hairizal Hamidon. Saya memulakan perniagaan berdaftar sejak tahun 2007. Saya membuat bisnes SOHO (Small Office Home Office). Kini saya lebih cenderung kepada pemasaran bisnes internet dan menyediakan servis buat blog dengan niche untuk platform BLOGGER BLOG (BLOGSPOT) di J-REKA.COM.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan